به گزارش کلار، هميشه يک چيزي وجود دارد که مانع کسب نتايج بزرگ مي‌شود، چيزي که احتمالاً همان نقطه ضعف ماست! براي بعضي از افراد، هله‌هوله نقطه ضعفي است که جلوي تغذيه‌ي مناسبشان را مي‌گيرد. هله‌هوله و فست فود ممکن است در مدت زمان کوتاهي احساس خوبي به ما بدهد اما در بلندمدت باعث مي‌شود به احساس بسيار بدي دست پيدا کنيم.

به گزارش تبيان مشکل اينجاست که گاهي غذاهايي مي‌خوريم که هم ما را خسته مي‌کنند و هم وزنمان را اضافه مي‌کنند؛ يک ارتباط وجود دارد. غذا، انرژي توليد مي‌کند اما برخي از غذاها نسبت به بقيه، انرژي بيشتري توليد مي‌کنند. اگر رژيم غذايي شما انرژي محدودي ايجاد کند، متابوليسم شما هم آهسته کار خواهد کرد که منجر به اضافه وزن مي‌شود. از طرفي ديگر، اگر رژيم غذايي شما سرشار از انرژي باشد، نه تنها متابوليسمتان را به خوبي شارژ مي‌کند بلکه با خيال راحت مي‌توانيد مدت بيشتري با شدت مناسبي در باشگاه تمرين کنيد. از مصرف غذاهايي که انرژي‌تان را تخليه مي‌کنند اجتناب کنيد تا راحت‌تر وزن کم کنيد.

  • نان سفيد

نان سفيد چيزي است که اکثر ما با آن بزرگ شده‌ايم. اما با گذشت زمان متوجه شديم که خاصيتي براي ما ندارد و يکي از چيزهايي است که انرژي‌مان را تخليه مي‌کند. نان سفيد پُر از قند اضافي بوده و بينهايت فرآوري شده است. يعني مي‌تواند قند خون را فوراً بالا ببرد که باعث مي‌شود در معرض ديابت قرار بگيريم. اگر در حال حاضر ديابت داريد، نان سفيد چيزي است که به طور جدي بايد آن را کنار بگذاريد. خوشبختانه نان سفيد تنها نان موجود در دنيا نيست! انواع سالم‌تر بسيار فراواني از نان وجود دارد که هم خوشمزه‌تر هستند و هم مغذي‌تر، مانند نان قهوه‌اي و سبوس‌دار.

  • آبميوه

بسياري از ما فکر مي‌کنيم آبميوه نوشيدني سالمي است، چون به هر حال از ميوه است. اما آبميوه‌هايي که در قفسه‌هاي فروشگاه‌ها مي‌بينيد در واقع اصلاً شباهتي به خود ميوه ندارند. آبميوه، پُر از قند است و بسيار فرآوري شده. همچنين سرشار از کالري بوده و هيچ فيبري ندارد در صورتي که ميوه‌ي کامل سرشار از فيبر است. فيبر کمکتان مي‌کند براي مدت بيشتري سير بمانيد. اگر انرژي بيشتري مي‌خواهيد و قصد کاهش وزن داريد، خيلي بهتر است که خود ميوه‌ها را انتخاب کنيد.

  • نوشابه گازدار

هر کسي که در دوران معاصر بزرگ شده علاقه‌مند به نوشابه‌هاي گازدار است! راحت‌تر بگوييم؛ اگر نوشابه گازدار بخشي از رژيم غذايي شماست پس بايد تجديدنظر کنيد. نوشابه گازدار غذاي مضري است که تنظيم سيستم بدنتان را به هم مي‌زند و هيچ ارزش غذايي ندارد، ضمناً منجر به پوسيدگي دندان و چاقي هم مي‌شود. انرژي بيشتري مي‌خواهيد؟ نوشابه گازدار را کنار بگذاريد.

  • غذاهاي کم چرب

به نظر مي‌رسد براي کاهش وزن بايد بيشتر غذاهاي کم چرب بخوريد، اين‌طور نيست؟ نه اين‌طور نيست! غذايي که با غرور تبليغ مي‌کند که کم چرب است، در واقع پُر از شيرين کننده‌ها و مواد ديگر است. از مصرف اين نوع غذاها پرهيز کنيد چون همان نوعي هستند که انرژي‌تان را تحليل مي‌برند.

  • بستني

بستني غذاي پرطرفدار و وسوسه انگيزي است که دوست داريم موقع تماشاي تلويزيون يا در دورهمي‌هاي دوستانه بخوريم. همه‌ي ما مي‌دانيم که بستني غذاي چندان سالمي نيست، اما آيا اين را هم مي‌دانستيد که براي سطح انرژي‌تان هم مطلوب نيست و يکي از آن چيزهايي است که انرژي‌تان را تخليه مي‌کند؟ بستني داراي کالري و قند فراوان است. البته گهگاه مقدار کمي بستني بد نيست، اما بيشتر اوقات خيلي از ما نمي‌توانيم مقدار بستني که مي‌خوريم را کنترل کنيم. يک ايده‌ي خوب اين است که خودتان بستني درست کنيد! يا اينکه واقعاً تصميم بگيريد مقدار کمتري سرو کنيد.

  • غذاهاي سرخ کردني

غذاهاي سرخ کردني اعتيادآورند اما اين فقط قسمتي از ماجراست! مثلاً سيب زميني سرخ کرده واقعاً مضر است و بايد آن را به ليست غذاهايي اضافه کنيد که انرژي‌تان را تحليل مي‌برند. غذاهاي سرخ کردني باعث افت انرژي شده و وزنتان را بالا مي‌برند.

  • مارگارين

مارگارين واقعاً چيزي ندارد که به نفع شما باشد، مخصوصاً اينکه نه به شما انرژي مي‌دهد و نه کمکي به کاهش وزنتان مي‌کند. مارگارين پُر از چربي‌هاي مضر و نمک است و واقعاً ارزش اين را دارد که حذفش کنيد.

  • قهوه‌هاي طعم دار

لاته‌هاي خوشمزه هوس انگيزند اما واقعاً سودي براي شما ندارند. قهوه‌هاي طعم دار پُر کالري‌اند و انرژي خاصي به شما نمي‌دهند. بله درست است که کافئين انرژي‌زاست اما واقعاً نيازي به افزودني ديگري ندارد.

  • اسنک‌هاي کربوهيدراتي

شايد فکر کنيد اسنک‌هاي کربوهيدراتي مي‌توانند به شما انرژي بدهند. اما بايد بدانيد اسنک‌هايي که فقط کربوهيدرات دارند شايد انرژي فوري توليد کنند اما چندان طول نمي‌کشد که با افت انرژي روبرو خواهيد شد و به محض اينکه قند خونتان پايين بيايد دوباره احساس گرسنگي خواهيد کرد.

انتهاي پيام/540 ک