کد مطلب: 250489
چه بخوريم تا آنفلوآنزا نگيريم؟
تاریخ انتشار : 1396/11/30 11:39:59
نمایش : 268
يک دکتراي تغذيه باليني راهکار‌هاي تغذيه‌اي پيشگيري از ابتلا به آنفلوآنزا را تشريح کرد.
کلار؛ آريو موحدي در ارتباط با راهکار‌هاي تغذيه‌اي پيشگيري از آنفلوآنزا اظهار داشت: براي اين مساله بايد تلاش کنيم که سيستم ايمني بدن افراد تقويت شود که منابع غذايي حاوي روي در اين زمينه بسيار تاثيرگذار است. انواع مواد پروتئيني گياهي و حيواني حاوي روي بوده و مصرف آن براي پيشگيري از ابتلا به آنفلوآنزا توصيه مي‌شود.

وي افزود: مواد پروتئيني گياهي مانند عدس‌پلو و حيواني همچون تخم‌مرغ است و نان و پنير مخلوطي از پروتئيني حيواني و گياهي به شمار مي‌رود که در دسترس همه افراد بوده و مصرف آ‌ن براي پيشگيري از آنفلوآنزا موثر است.

اين دکتراي تغذيه باليني با اشاره به اينکه مکمل سولفات روي سيستم ايمني را تقويت مي‌کند بيان داشت: مصرف سياه‌دانه و عسل نيز همين اقدام را انجام داده و مي‌توان آن را به صورت شربت و يا مخلوط با شير استفاده کرد.

موحدي گفت: مصرف قارچ، پياز و سير نيز سيستم ايمني را تقويت مي‌کند و استفاده از شلغم نيز در طب سنتي بسيار توصيه شده و افراد در کنار اين مساله مصرف ميوه و سبزيجات فصل را نبايد از خود دريغ کنند.

وي گفت: مکمل اسپرولينا که نوعي جلبک دريايي بوده در جهت پيشگيري از آنفلوآنزا موثر است البته اين مکمل و ساير موارد در زنان باردار بايد حتماً تحت‌نظر پزشک باشد.

اين دکتراي تغذيه باليني با اشاره به اينکه جذب مواد غذايي در سالمندان کمتر از جوانان است، گفت: براي سالمندان مصرف روزانه يک مولتي‌ويتامين توصيه مي‌شود و سيستم ايمني آن‌ها را تقويت مي‌کند.

آنفلوآنزا نوعي بيماري واگيردار است که توسط نوعي ويروس ايجاد مي‌شود. اين نوع ويروس‌ها در پرندگان و پستانداران اثر مي‌گذارند و باعث عفونت حاد دستگاه تنفسي، سردرد ناگهاني، درد ماهيچه، تب و ضعف و بي‌حالي شديد و حتي مرگ مي‌شود.

انتهاي پيام/540 ک

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
یادداشت
همراه با شهدا